English below 👇
Училищен ресурсен център за подкрепа на образователната интеграция на децата с увреждания в ЧСУ „Петко Р. Славейков”, София.
ЧСУ ‘’Петко Р. Славейков’’ работи с деца с увреждания от 2006г. В момента, в училището има 10 деца с обучителни трудности: аутизъм, дислексия, задръжки в емоционалното и когнитивно развитие, слухови нарушения, говорни нарушения, двигателни и др. Ежедневната ни директна работа с децата показва необходимостта от специално обособено място (стая), съобразено и отговарящо на техните потребности, което ще намали напрежението като цяло в класните стаи. В училището има вече създадена специализирана стая, но са нужни средства за поддръжката й. Помещението е организирано в три различни зони (кътове) за работа с децата:
1) Зона за активно учене: Допринася за развитие на образователния потенциал на децата. Подкрепя обучението им чрез развиване на уменията им за концентрация, памет, внимание, логика, фина моторика.
2) Зона за релакс: Осигурява възможност за почивка и намаляване на стреса от учебната дейност. Способността на децата със СОП да се концентрират е ниска, което предполага честа смяна на учебната дейност с друга. Това е трудно да се осъществи в класните стаи, където се работи с всички деца. За тази цел, релаксиращият кът има нужда от меки мебели за сядане, лягане, люлка (осигурява необходимото движение за аутисти), гумена топка и др.
3) Зона за сензорна стимулация: Тази част от стаята съдейства за опознаване на света чрез различни дейности, свързани с развиването на сетивните възприятия. Включва поставяне на различни текстилни материали по стените; светлини, които ще помогнат на децата да учат чрез преживяване, както и да опознават собствените си сетива и усещания.
Нуждаем се от вашата подкрепа за поддръжката на училищния ресурсния център. Събраните средства ще се използват за:
- Нови образователни материали: Визуални помощни средства, сенсорни материали, игри за развитие на координацията и фина моторика.
- Обновяване на специализираното оборудване: Меки мебели за сядане, лягане, люлка (осигурява необходимото движение за аутисти), гумена топка и др.
- Обучителни програми за учители: Допълнително обучение за работа с деца със специални образователни потребности и развитие за нашия екип от професионалисти.
School Resource Center for Supporting the Educational Integration of Children with Disabilities at Petko R. Slaveykov Secondary School, Sofia.
CHSU ''Petko R. Slaveykov'' has been working with children with disabilities since 2006. Currently, the school has 10 children with learning difficulties: autism, dyslexia, emotional and cognitive developmental delays, hearing impairments, speech disorders, motor disorders, etc. Our daily direct work with children shows the need for a special designated place (room), tailored and responsive to their needs, which will reduce the tension in the classrooms as a whole. The school has already created a specialized room, but funds are needed for its maintenance. The room is organized into three different zones (corners) for working with children:
1) Active learning area: Contributes to the development of children's educational potential. Supports their learning by developing their concentration, memory, attention, logic, and fine motor skills.
2) Relaxation area: Provides an opportunity for rest and stress relief from learning activities. Children with SEN have a low ability to concentrate, which means that learning activities need to be changed frequently. This is difficult to achieve in classrooms where all children are taught together. For this purpose, the relaxation corner needs soft furniture for sitting, lying down, a swing (providing the necessary movement for autistic children), a rubber ball, etc.
3) Sensory stimulation area: This part of the room helps children learn about the world through various activities related to the development of sensory perceptions. It includes placing different textile materials on the walls and lights that will help children learn through experience and get to know their own senses and feelings.
We need your support to maintain the school resource center. The funds raised will be used for:
- New educational materials: Visual aids, sensory materials, games for developing coordination and fine motor skills.
- Updating specialized equipment: Soft furniture for sitting, lying down, a swing (providing the necessary movement for autistic children), a rubber ball, etc.
- Training programs for teachers: Additional training for working with children with special educational needs and development for our team of professionals.